#GETNOTICED

#GETNOTICED

#GETNOTICED

Proč je důležité udržovat jednotnou vizuální komunikaci?

3. 5. 2025

V tomto článku se dozvíte proč se v rámci vytváření obsahu pro digitální komunikaci zaměřujeme zejména na obsah, který je následně využitelný napříč komunikačními kanály a jaké jsou zásady sjednocené komunikace směrem k zákazníkovi.Nejprve se podíváme na zásady sjednocení vaší značky. Váš brand za vás mluví dříve, než si myslíte, zde je 5 základních stavebních kamenů každého brandu:Brand assetsLoga: Základní kámen identity značky, který podrobně popisuje použití, velikost a rozestupy.Obrázky: Vymezuje styl a náladu fotografií, ilustrací a grafiky.Ikony: Konzistentní styly ikon přispívají k ucelenému vzhledu a dojmu.Paleta barevPrimární a sekundární barvy by se měly vzájemně doplňovat a měly by být používány konzistentně ve všech médiích.TypografieTypografie, která je kritickým aspektem brandingu, ovlivňuje čitelnost a vnímání značky. Špatná volba typografie může výrazně ovlivnit uživatelský zážitek a image značky. Nevhodně zvolené písmo a rozvržení může vést k nedorozumění a snížit efektivitu komunikace.RozloženíZajišťuje sladění obsahu a konzistenci na různých platformách.Tone of voiceStyl komunikace značky by měl být konzistentní v písemném i vizuálním obsahu.Chcete-li vytvořit efektivní “image” vaší značky, začněte důkladným auditem značky, abyste pochopili její současné vnímání a identifikovali oblasti, které je třeba sladit. Spolupracujte se zúčastněnými stranami a definujte základní hodnoty značky a osobnostní rysy, které by se měly odrážet v designových prvcích. Zjednodušeně řečeno, definujte osobnost značky a podle toho se bude řídit tón značky, její obrazové ztvárnění a styl interakce.Nyní se pojďme podívat již na samotný obsah.Sjednocený obsahPodporuje důvěru ve značkuV rámci budování značky je nejdůležitější důvěra samotného zákazníka ve značku. Na základě důvěry pok můžeme postavit základnu zákazníků, kteří budou značce loajální a v nejlepším případě budou ambasadoři značky pro své okolí. Proto je klíčové, aby značka komunikovala konzistentně napříč komunikačními kanály a my jsme tak byli schopni zákazníkovi předávat informace, kterým bude důvěřovat.Zabraňuje vzniku komunikačního šumuV případě roztříštěné komunikace směrem k zákazníkům se často stává, že zákazník musí ověřovat informace jemu podávané. Již tomuto kroku bychom se měli v komunikaci snažit vyhýbat. Netvrdíme, že není dobré si informace ověřovat, ale nesmíme své zákazníky mást a servírovat jim “bludiště informací”. Základní heslo komunikace - KISS (Keep it short and simple). Držte se ho v komunikaci a komunikujte konzistentně.VYPADÁ DOBŘETo nejjednodušší nakonec. Konzistentní komunikace i vizuály prostě vypadají dobře. Sami si jistě vybavíte značky, které na vás svou komunikací udělají dojem. Pramení to z toho, že komunikují napříč kanály konzistentně a jejich komunikace je provázaná. Každý komunikační kanál má v celkovém mixu své místo a jasnou úlohu. Využívejme potenciál jednotlivých kanálů naplnoZaujali jsme vás? Odebírejte náš newsletter pro více takových článků 🚀

V tomto článku se dozvíte proč se v rámci vytváření obsahu pro digitální komunikaci zaměřujeme zejména na obsah, který je následně využitelný napříč komunikačními kanály a jaké jsou zásady sjednocené komunikace směrem k zákazníkovi.Nejprve se podíváme na zásady sjednocení vaší značky. Váš brand za vás mluví dříve, než si myslíte, zde je 5 základních stavebních kamenů každého brandu:Brand assetsLoga: Základní kámen identity značky, který podrobně popisuje použití, velikost a rozestupy.Obrázky: Vymezuje styl a náladu fotografií, ilustrací a grafiky.Ikony: Konzistentní styly ikon přispívají k ucelenému vzhledu a dojmu.Paleta barevPrimární a sekundární barvy by se měly vzájemně doplňovat a měly by být používány konzistentně ve všech médiích.TypografieTypografie, která je kritickým aspektem brandingu, ovlivňuje čitelnost a vnímání značky. Špatná volba typografie může výrazně ovlivnit uživatelský zážitek a image značky. Nevhodně zvolené písmo a rozvržení může vést k nedorozumění a snížit efektivitu komunikace.RozloženíZajišťuje sladění obsahu a konzistenci na různých platformách.Tone of voiceStyl komunikace značky by měl být konzistentní v písemném i vizuálním obsahu.Chcete-li vytvořit efektivní “image” vaší značky, začněte důkladným auditem značky, abyste pochopili její současné vnímání a identifikovali oblasti, které je třeba sladit. Spolupracujte se zúčastněnými stranami a definujte základní hodnoty značky a osobnostní rysy, které by se měly odrážet v designových prvcích. Zjednodušeně řečeno, definujte osobnost značky a podle toho se bude řídit tón značky, její obrazové ztvárnění a styl interakce.Nyní se pojďme podívat již na samotný obsah.Sjednocený obsahPodporuje důvěru ve značkuV rámci budování značky je nejdůležitější důvěra samotného zákazníka ve značku. Na základě důvěry pok můžeme postavit základnu zákazníků, kteří budou značce loajální a v nejlepším případě budou ambasadoři značky pro své okolí. Proto je klíčové, aby značka komunikovala konzistentně napříč komunikačními kanály a my jsme tak byli schopni zákazníkovi předávat informace, kterým bude důvěřovat.Zabraňuje vzniku komunikačního šumuV případě roztříštěné komunikace směrem k zákazníkům se často stává, že zákazník musí ověřovat informace jemu podávané. Již tomuto kroku bychom se měli v komunikaci snažit vyhýbat. Netvrdíme, že není dobré si informace ověřovat, ale nesmíme své zákazníky mást a servírovat jim “bludiště informací”. Základní heslo komunikace - KISS (Keep it short and simple). Držte se ho v komunikaci a komunikujte konzistentně.VYPADÁ DOBŘETo nejjednodušší nakonec. Konzistentní komunikace i vizuály prostě vypadají dobře. Sami si jistě vybavíte značky, které na vás svou komunikací udělají dojem. Pramení to z toho, že komunikují napříč kanály konzistentně a jejich komunikace je provázaná. Každý komunikační kanál má v celkovém mixu své místo a jasnou úlohu. Využívejme potenciál jednotlivých kanálů naplnoZaujali jsme vás? Odebírejte náš newsletter pro více takových článků 🚀